Vyhledat

Proč cvičit s trenérem a jak vybrat toho správného?

Aktualizace: 29. zář 2020



I jako manažer a trenér DreamFitu občas zavítám do „cizích“ fitness center, a někdy nemohu věřit svým očím. Lidé často cvičí naprosto nesmyslné tréninky. Nehodnotím teď pouze fyziologicky správné a tím pádem zdraví prospěšné technické provedení cviků, ale také jejich rozložení v tréninku, schéma apod. A s naprostou jistotou mohu říct, že většina lidí během svého tréninku jen ztrácí drahocenný čas.

Ono cvičení je mnohem více, než správná technika a zpocené tričko.

Protože správný trénink musí kombinovat:


1) Jasně definovaný cíl

Bez toho není vůbec možné začít, když nevíte, co chcete získat a proč cvičíte.


2) Správně zvolenou cestu

Pokud znáte cíl, můžete vybrat cestu. Uvědomte si, že jsme každý individuální jedinec a tak naše cesta, jak daného výsledku dosáhnout, musí být také originální.


3) Detailní tréninkové schéma

Nyní, když víme, čeho chceme dosáhnout a máme vybraný způsob, jak toho dosáhnout, stačí detailně naplánovat svoji cestu:

a) Výběr konkrétních cviků včetně počtů opakování a odcvičených sérií

b) Vzájemné poskládání cviků do posloupnosti, která bude dávat smysl

Mělo by zahrnovat úvahy nad těmito proměnnými:

Fyzická obtížnost cviku, Typ a funkce cviku, Technická náročnost cviku, Návaznost cviku na ostatní cviky a prvky tréninku, Zapojené svaly, a mnoho dalšího.


Každá z těchto proměnných má mnoho dalších možností, které cvik dále mění a profilují. Pokud o těchto bodech nemáte alespoň základní přehled, Váš trénink bude prázdný a takřka k ničemu. Představte si, že byste třeba chtěli někam dojet autem a věděli byste o autě jen to, že má čtyři kola, ovládá se volantem a jezdí na benzín… To by ta Vaše cesta asi za moc nestála.



A proč Vám toto celé říkám?

Abyste viděli, jak složitá problematika takové cvičení je. A to jsme se o tuto tématiku jen otřeli. A věřte mi, že nedělám z komára velblouda. Skutečně jde na poli cvičení o mnohem více, než o zpocené tričko a namožené svaly.